Școala în “The Land Down Under”

Australian Kiss

Sărutul australian
(imagine furată de pe 9GAG)

Știți de ce totul e mai frumos în Australia, nu?

Păi ia uitați-vă cum este sărutul Australian:

Dar asta e doar o mică glumiță.
Pentru că australienii, pe lângă un accent foarte mișto și un simț al umorului bine dezvoltat, au depășit de mult stadiul în care erau considerați doar niște pușcăriași aruncați pe o insulă.

Iar acum ei tocmai pregătesc noua reformă în educație.

Dacă ați început să vă gândiți la România și la reformele din educație de la noi care se produc aproape în fiecare an și nu aduc mai nimic nou, atunci e foarte bine.

În România reforma în educație presupune, de cele mai multe ori, schimbarea modului de desfășurare a bac-ului și/sau a evaluării din clasa a 8-a. Asta cu maxim un an înainte normal.
Probabil vă aduceți aminte și de materia aia din anii 1900 toamna care se predă în școală. Sau cum în liceele de informatică ai noroc dacă mai înveți și altceva în afară de Pascal și poate puțin C. Sau cum nu există laboratoare de fizică / biologie / chimie unde chiar să faci ceva practic.
Nu-i nimic, reforma educației în România mai schimbă puțin manualele, câteodată chiar și materia. Doar că un manual din anul 1990 comparat cu unul din anul 2012 va avea în proporție de minim 90% aceeași materie.

Australienii, cum sunt ei pe partea cealaltă a pământului au hotărât să facă și reforma în educație tot așa cu fundul în sus (față de noi cel puțin)

S-au apucat să regândească toată materia predată în școală, în special partea de tehnologie. Și o refac începând cu clasa 1 până la clasa a 12-a. Nu doar pe mici bucățele.

Așa că au făcut frumos un site pe care pun drafturi la ce vor să implementeze  pe măsură ce se crează și încurajează pe toată lumea să pună întrebări și să facă sugestii de îmbunătățire.
Draft care va sta pe site timp de minim 3 luni după care va fi revizuit în funcție de sugestii și trimis de-abia apoi spre parlament. După aprobare, minim încă vreo câteva luni, fiecare stat va avea dreptul să decidă în cât timp se va pune în vigoare.

Toate bune și frumoase până acum, dar cum rămâne cu materia?

Păi să iau niște bucăți care mi s-au părut mai interesante:

Clasa a 7-a
Year seven and eight students, typically 12 to 14 years old, will learn SQL and study Australia’s Privacy Act and be tasked with “creating a web-based project that involves modifying an existing website template or writing HTML and Cascading Style Sheets (CSS) manually, for example using web-authoring software and CSS to create a website that allows customers to interact with an enterprising solution.

Clasele 9-10
Students apply techniques to acquire relevant data for manipulation, meeting privacy and security requirements. They select appropriate data structures and model relationships between entities. Students precisely define real-world problems by eliciting requirements, validate modular algorithms against specifications, and collaboratively develop modular digital solutions including using object-oriented programming

Use agile development techniques to iteratively and collaboratively develop (design, implement and test) software that meets user requirements

Întreg draftul pe tehnologie se găsește aici
Sursa: Australian Curriculum Assessment and Reporting Authority

Deci în clasa a șaptea se învață HTML și CSS iar în clasa a zecea deja ajungi să studiezi  Agile Development

Luând în considerare că eu n-am făcut chestiile astea nici măcar în facultate…
când mergem să ne ducem copiii la școală în Australia?

This entry was posted in Suparari and tagged , , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Școala în “The Land Down Under”

  1. Alex says:

    “Luând în considerare că eu n-am făcut chestiile astea nici măcar în facultate…”
    Si unde ai facut tu facultate si in ce perioada ? Nu de alta dar eu am facut SQL, HTML si CSS la liceu, in clasa a 12-a.
    Iar despre citatul tau nu stiu ce sa zic, in sursa citata de tine sau in pdf nu apare fraza “Year seven”.

    • farasuparare says:

      Foarte bine daca ai facut. Ma bucur ca s-au mai schimbat niste lucruri.
      Eu ma refeream in principal la Agile, chiar daca nu am avut nici HTML+CSS in programa. Am terminat facultatea in 2007
      Despre citatul meu: este de la pagina 90 din PDF, partea cu year seven este adaugata de mine fiind din capitolul Years 7 and 8 care incepe la pagina 85

      • Alex says:

        Te intreb iar, poate nu ai inteles exact intrebarea: ce facultate ai facut ?

      • farasuparare says:

        Puteam să termin și medicina. Atâta timp cât știu programa valabila atunci e irelevant.
        Iar esența postului (pe care nu o vezi tu) e că ăia stau și studiază și planifica de la A la Z o schimbare de programa în educație.

        Dar ca sa nu te mai perpelesti ca nu știi ce facultate am terminat eu, e Automatica din București.

  2. Alex says:

    Stai linistit ca nu e foarte relevant ce imi spui tu in online, eu te intrebam pentru ca ai zis ca nu ai facut HTML si CSS nici in facultate si eram tare curios ce facultate ai facut. Nu inteleg exact de ce trebuia sa faci tu HTML si CSS la Automatica insa, poate imi explici.

    Sunt multi factori in joc, nu poti sa iti dai cu parerea doar daca ai citit programa, clar e ca lucrurile nu sunt ok. De ex tu zici: “în liceele de informatică ai noroc dacă mai înveți și altceva în afară de Pascal și poate puțin C”, ei bine ai avut ghinion daca tie ti le-au predat pe ambele, asta chiar nu are sens. Ideea e ca ambele sunt destul de user friendly ca sa poti pune in practica niste concepte, nu le inveti ca sa le pui in cv si sa te faci programator pe loc. Si desi Pascal e bun pentru ce ziceam el e mort per total daca vorbim de programare deci ar trebui sa se faca doar c, ca sa le fie usor celor care vor sa mearga mai departe cu programarea. Dar nu poti nici sa treci la modelul Australian(Da, stiu ca nu asta propuneai) imediat, lucrurile trebuie sa progreseze ceva mai lent pentru o tara ca a noastra. Si cu bacul se credea ca o sa ramana mereu lipsit de valoare pentru ca se copia in draci si orice prost avea diploma dar s-a rezolvat si asta eventual.

    • farasuparare says:

      E clar că ești mai tânăr decât mine așa că o să îți prezint care era programa în mare când am făcut eu:
      Liceu (Informatica) Pascal și C, iar în clasa a 12-a ceva baze de date (in general FoxPro)
      Facultate (Automatica si Calculatoare) C, Java, Assember, Baze de date. (si parca mai era ceva totusi)
      Si nu era obligatoriu sa fac HTML, dar era totusi in destul de stransa legatura cu Calculatoarele și ar fi fost util 🙂

      Din cate stiam eu, la facultate nu s-a schimbat cine stie ce programa. Poate ma insel totusi.
      Iar atata timp cat informatica, materie care este cea mai noua si cea mai la zi, tot este cam depasita in multe cazuri, ce sa mai zici de restul unde nu s-a schimbat nimic de zeci de ani?

      Iar despre progresarea mai lenta/mai rapida. Poti sa o faci cam cum vrei. Chestia e sa faci o chestie unitara astfel incat elevul (sau macar parintele) sa stie ce il asteapta si spre ce va indrepta.
      Daca schimbi programa, metodologia și examenele in fiecare an (sau la fiecare schimbare de ministru) iese de cele mai multe ori o varza totala.

  3. radub says:

    Dap, si eu am terminat liceul de “informatica” in 2002 si in cei 4 ani am facut Pascal, C, FoxPro. Zero html, zero css, nu mai vorbesc de php sau altceva.
    Si da, nici in facultatea de Calculatoare, intr-un oras ok, nu am facut html sau css. Bine ca am facut asamblare si matlab, plus tehnici de optimizare (am crezut ca vom optimiza cod, am optimizat functii matematice), analiza matematica pana ne-a iesit pe urechi, si altele. Poate acum se face ceva mai interesant.

    La cat internet e in jurul nostru, m-as bucura ca orice tanar sa stie macar cu ce se mananca html-ul.

  4. Alin Ropan says:

    M-am tot gandit unde sa emigrez. Uite ca mi-ai oferit o solutie salvatoare. Romania ma scarbeste in fiecare zi tot mai mult, nu mai rezist psihic aici….

Leave a Reply

