Scrisul e totuşi o artă

Aseară am ajuns relativ accidental pe blogul Denisei Bargau, unde am citit un post despre scrisul pe blog şi cum oricine poate face acest lucru, că doar a trecut prin şcoală şi ştie ce e aia introducerea, cuprinsul şi încheierea. Postul este aici.

Ei bine, chiar astăzi am observat că, deşi oricine poate scrie un text totuşi, inclusiv eu, cineva care chiar se pricepe poate comunica un mesaj mult mai clar şi mai plăcut.
De exemplu textul meu referitor la bugetul UE pentru România, deşi relativ ok sper eu, nu se compară cu textul scris de Petreanu aici.

Ca un mic exemplu, o mostră pentru comparație:

Eu

luând în considerare cât de prost au fost accesate fondurile europene până acum era destul de greu să obținem mult mai mult.
avem totuși aproape 40 de miliarde de euro care pot fi cheltuiți la noi în țară. Bani pe care îi luăm și nu îi dăm
dacă și guvernul Ponta atinge “succesul” guvernului “Boc” în materie de absorbție fonduri europene, puteam să primim de la UE și 20 de miliarde și 100 că tot aia era.

 Petreanu

Certitudinea, aici, este că România n-a reuşit să absoarbă nici 15% din cele peste 30 de miliarde de euro alocate în exerciţiul precedent. Ca atare, că e mai mult cu 9 miliarde ca ultima dată sau că e mai puţin cu 9 miliarde faţă de cât ceruse guvernul nu are, din păcate, nici o relevanţă. Singura cifră verificabilă, deocamdată, este că noul buget este cu aproape 30 de miliarde de euro mai mare decât am putut noi cheltui anterior. Ăsta ar trebuie să fie subiectul de discuţie şi preocuparea pentru anii viitori. Că discuţia asta nu se poartă la televizor, n-ar fi o problemă, înţeleg nevoia de a fi populist în discursul televizat, nici nu se poate altfel.

Totuşi, luând în considerare că eu m-am apucat de scris pe blog acum mai puţin de o lună şi româna nu a fost niciodată materia mea preferată, mai e loc destul să evoluez.

Dacă reuşesc să mă ţin de blog şi să scriu măcar un articol la 2 zile în medie, poate peste vreun an diferenţa nu o să mai fie atât de mare şi aşa uşor sesizabilă.

This entry was posted in Blog and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Scrisul e totuşi o artă

  1. Denisa says:

    Ai dreptate, exerciţiul contează. O să vezi că după un an îţi va fi mult mai uşor să scrii fain despre orice, iar după şase e şi mai uşor. Muza să vină.

Leave a Reply

